Nowe BMW M5 CS już w Polsce
28.04.2021

Nowe BMW M5 CS już w Polsce

Do Warszawy dotarł jeden z pierwszych egzemplarzy BMW M5 CS. Najmocniejszy, seryjny samochód w historii BMW M. Pod maską silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 635 KM. Bawarski producent zadbał, by M5 CS zasłużenie otrzymał tytuł najmocniejszego w historii, seryjnego auta.

Nowa, odciążona konstrukcja M5 CS umożliwiła redukcję masy o około 70 kg względem BMW M5 Competition. Specjalnie dobrane sprężyny zawieszenia przedniej i tylnej osi oraz jeszcze bardziej udoskonalona regulacja amortyzatorów dostosowują układ jezdny do niższej masy pojazdu i większego potencjału standardowych opon Pirelli P Zero Corsa Track w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu.

BMW
BMW M5 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s i w 10,4 s do 200 km/h


Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h. Wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.
Czarna tapicerka ze skóry Merino otrzymała wyraziste kontrastujące powierzchnie i ozdobne stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring.

BMW
Kierownica M z alcantary ma środkowy znacznik na godzinie 12:00, nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych, łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, a panele ozdobne na ramionach kierownicy w czarnym chromie


Zamknięta, lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym. Taki sam kolor można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami.
Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS zaś elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych BMW świecą na żółto zamiast na biało, tak jak w sportowych autach GT.
Sportowy układ wydechowy M5 CS jest standardowo wykonany ze stali szlachetnej i ma cztery końcówki, a zaciski hamulców węglowo-ceramicznych M są lakierowane na czerwono lub – na życzenie – na złoto.

BMW
Wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym


Oprócz lakieru metalizowanego w kolorze szarym Brands Hatch dostępne są również matowe lakiery metalizowane BMW Individual w kolorach mroźnym szarym Brands Hatch i mroźnej głębokiej zieleni. Ceny nowego BMW M5 CS zaczynają się od 849 900 zł. (ww)