Mercedes-Benz eVito furgon we flocie DPD Polska
Mercedes-Benz wkrótce zaoferuje pełną gamę swoich pojazdów dostawczych w wersji z napędem elektrycznym
15.06.2021

Mercedes-Benz eVito furgon we flocie DPD Polska

50 elektrycznych vanów Mercedes-Benz eVito furgon zasiliło park pojazdów DPD Polska, jednej z wiodących firm kurierskich w naszym kraju. Ich zakup jest przykładem rosnącego zainteresowania firm flotowych pojazdami zeroemisyjnymi – to właśnie ten segment klientów jest w awangardzie elektromobilności.

Mercedes-Benz Vans od dawna konsekwentnie pracuje nad zapewnieniem kompletnego ekosystemu dla flot elektrycznych, uwzględniającego nie tylko sam pojazd, ale również wsparcie w zakresie infrastruktury ładowania i szeroką ofertę usług związanych z użytkowaniem samochodów z takim napędem.

Elektromobilność jest dla Daimlera naturalną odpowiedzią na potrzeby wynikające z dwóch kluczowych i przeciwstawnych trendów – mówi Thomas Greipel, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Są to z jednej strony rosnące ograniczenia dla pojazdów z konwencjonalnym napędem, ze względu na konieczność zmniejszenia emisji CO2, a z drugiej, dynamiczny rozwój e-handlu i zapotrzebowania na transport. Naturalnym rozwiązaniem, odpowiadającym na potrzeby zarówno klimatu, jak i gospodarki, jest elektromobilność. Jako koncern jesteśmy przygotowani na te zmiany, oferując już dziś nasze flagowe modele dostawcze – eVito oraz eSprintera – w wersji z napędem elektrycznym.

W pełni elektryczne eVoto furgon na placu przed wydaniem dla DPD Polska


Przedstawiciele DPD Polska wyjaśniają, że decyzja o zakupie 50 eVito furgonów ma ułatwić osiągnięcie jednego z celów długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup, do której spółka należy – czyli neutralności doręczeń. Międzynarodowa sieć kurierska zobowiązała się do 2025 r. znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020. Takiej właśnie postawy coraz bardziej oczekują także klienci firmy, a potwierdzają to najnowsze analizy zachowań konsumentów, takie jak Barometr E-Shopper DPDgroup. Z najnowszej edycji opracowania wynika, że e-nabywcy wymagają od marek i firm działań, które zapewnią skuteczne usługi przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne i otoczenie społeczne. Te oczekiwania spełnia również marka Mercedes-Benz, która już wkrótce zaoferuje pełną gamę swoich pojazdów dostawczych w wersji z napędem elektrycznym. (oprac. ww)