Mercedes-Benz: 25 lat sukcesów w Polsce
Pierwszy pojazd marki Benz pojawił się nad Wisłą już w 1904 r.
11.05.2022

Mercedes-Benz: 25 lat sukcesów w Polsce

Mercedes, powszechnie uznawana nie tylko w Polsce, samochodowa marka, będąca liderem w segmentach modeli luksusowych oraz zelektryfikowanych aut premium, obchodzi 25-lecie działalności w naszym kraju.


Tylko w ubiegłym roku producent ten sprzedał w Polsce rekordową liczbę prawie 2200 samochodów z napędami alternatywnymi; stanowiły one około 11% wszystkich dostaw. Już teraz gama zelektryfikowanych Mercedesów-EQ obejmuje m.in. hybrydy plug-in o zasięgu do 100 km - klasy C, klasy S oraz GLE, a także w 100% elektryczne modele SUV (EQA, EQB, EQC), limuzyny EQE i EQS, van dla rodziny EQV oraz zasilane prądem dostawcze modele Mercedes-Benz Vans. A już niebawem do oferty dołączy elektryczny luksusowy EQS SUV.

Mercedes Benz
Sobiesław Zasada i Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, aktualny prezes Mercedes-Benz Polska i szef Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe


Pierwszy pojazd marki Benz pojawił się nad Wisłą już w 1904 r. Początkiem współczesnej działalności marki w Polsce było stworzenie spółki Mercedes-Benz Polska – jako joint venture Mercedes-Benz AG oraz Sobiesław Zasada Ltd. Nastąpiło to 25 października 1996 r. Pierwszą lokalizacją firmy był „Dom bez kantów” w Warszawie przy ulicy Królewskiej. Nad ówczesnym salonem Mercedes-Benz Sobiesława Zasady do dzisiaj można podziwiać odnowiony kilka lat temu neon Mercedesa.

Sprzedaż Mercedes-Benz Polska systematycznie rosła. Pozycję marki odzwierciedlają statystyki.
W ciągu kilku ostatnich lat firma trzykrotnie zwiększyła sprzedaż na naszym rynku, w 2021 r. osiągając blisko 4,5-procentowy w nim udział.

Ponadto marka kontynuuje strategię zrównoważonego rozwoju realizowaną zarówno w skali makro, jako transformacja w kierunku elektromobilności w połączeniu z redukcją śladu węglowego, jak i w skali mikro – na poziomie lokalnym. Pracownicy Mercedes-Benz Polska mają na koncie wiele proekologicznych inicjatyw, począwszy od eliminacji plastikowych opakowań i sortowania śmieci, aż po stworzenie pasieki na dachu warszawskiej siedziby firmy. Obecnie „pracuje” tam około 300 tys. pszczół.

- Jestem dumny ze wszystkich dilerów, partnerów serwisowych i własnego zespołu, dzięki którym w ciągu ostatnich 25 lat Mercedes-Benz mógł stale umacniać swoją pozycję w Polsce. Mercedes-Benz jest dziś ikoną nowoczesnego luksusu, marką pożądaną, i rozwijającą się w sposób zrównoważony dla środowiska. Sukces ten nie byłby możliwy bez zaangażowania naszych pracowników, bez naszej sieci dilerskiej, która dba o najwyższy poziom obsługi, a przede wszystkim bez klientów, którzy nam zaufali i wybrali nasze samochody. Chciałbym im wszystkim podziękować – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska i szef Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe. (oprac. ms)