Kimi Räikkönen wybrał Alfę Romeo Stelvio Q4
Kimi Räikkönen zdecydował się na Stelvio m.in. ze względu na jego napęd na cztery koła Q4, który gwarantuje przyjemność z jazdy nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach
21.12.2020

Kimi Räikkönen wybrał Alfę Romeo Stelvio Q4

Tuż przed Świętami Alfa Romeo przekazała fińskiemu kierowcy Formuły I i mistrzowi kierownicy Kimi Räikkönenowi Stelvio 2.0 Turbo Benzyna 280 KM AT8 Q4 w czerwonym kolorze Rosso Alfa.


Osobiście skonfigurowany przez Räikkönena samochód, wyróżniający się czerwonym kolorem Rosso Alfa i napędem 4x4 (Alfa Romeo Q4), będzie jego towarzyszem podróży w czasie spędzanym z dala od świateł reflektorów i zgiełku związanego z uczestnictwem w mistrzostwach świata Formuły 1.

-Po intensywnym sezonie 2020 czas wrócić do codziennego życia na łonie rodziny. Nie zamierzam jednak rezygnować z przyjemności z jazdy, a wybór 280-konnego Stelvio Veloce z napędem Q4 zapewnia mi pełne bezpieczeństwo, nawet na zaśnieżonych drogach Finlandii – powiedział Kimi Räikkönen, kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN.

Stelvio
Wersja Veloce oferuje luksusowe wykończenie wnętrza kabiny pasażerskiej


 Zaśnieżona prosta czy zakręt w ulewnym deszczu to „codzienne wyzwania” w krajach skandynawskich i jednocześnie ekstremalne sytuacje, wystawiające na próbę zwinność i moc Alfy Romeo Stelvio. Aby jak najlepiej stawić im czoła fiński mistrz świata może liczyć na innowacyjny system Alfa Romeo Q4, czyli wydajny układ 4x4, który pozwala cieszyć się wszystkimi zaletami auta z napędem obu osi i jednocześnie czerpać przyjemność z jazdy typową dla modeli tylnonapędowych. System ten został zaprojektowany tak, by zapewnić maksymalne osiągi, najniższe zużycie paliwa oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Sercem Alfa Romeo Q4 jest aktywny system rozdziału momentu obrotowego (aktywna skrzynka rozdzielcza lub ATC), który w czasie rzeczywistym monitoruje warunki na drodze oraz poczynania kierowcy, aby nieustannie gwarantować jak najlepszą trakcję, w razie konieczności przenosząc do 50% momentu obrotowego na przednie koła za pośrednictwem niezwykle kompaktowego i lekkiego mechanizmu różnicowego.


Innowacyjny system Alfa Romeo Q4, czyli wydajny układ 4x4, który pozwala cieszyć się wszystkimi zaletami auta z napędem obu osi i jednocześnie czerpać przyjemność z jazdy typową dla modeli tylnonapędowych

Rozdział momentu obrotowego pomiędzy obiema osiami jest więc stale dawkowany z niezwykłą precyzją, w zależności od rzeczywistych warunków jazdy oraz poleceń kierowcy: przekłada się to na najlepszą w klasie kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności w zakrętach. Dzięki temu Kimi Räikkönen może wystawić na próbę swoją Alfę Stelvio Veloce 2.0 Turbo Benzyna 280 KM AT8 Q4 w każdej sytuacji, jaka może go spotkać w śnieżnej Finlandii. Nie wspominając, że poziom wyposażenia Veloce stanowi maksymalny wyraz sportowego charakteru modelu, zarówno pod względem wyglądu nadwozia – specjalne zderzaki, wykończenia w kolorze dark miron, ekskluzywne felgi aluminiowe – jak i wnętrza, wyróżniającego się skórzanymi sportowymi, regulowanymi fotelami oraz skórzaną sportową kierownicę z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów. Całość wzbogacają dodatkowo nowy system informacyjno-rozrywkowy Alfa Connect 8,8 MultiTouch, nowy 7-calowy zestaw wskaźników TFT, a także nowe systemy wspomagania kierowcy ADAS i autonomicznej jazdy na poziomie 2, zwiększające bezpieczeństwo w trakcie każdej podróży, ale bez odbierania typowych dla modeli Alfa Romeo emocji związanych z prowadzeniem samochodu. (ww)