auto1
Kia Concept EV9 – auto z oceanicznych odpadów
Kia Concept EV9, po wprowadzeniu do sprzedaży EV6, zapowiada kolejny model w gamie aut elektrycznych nowej generacji marki Kia
20.11.2021

Kia Concept EV9 – auto z oceanicznych odpadów

Na Salonie Samochodowym AutoMobility w Los Angeles koreańskie firmy Kia i Hyundai zaprezentowały interesujące, koncepcyjne modele przyszłości.



Światowy debiut miał koncepcyjny model kolejnego elektrycznego SUV-a marki Kia – Concept EV9. Jego design jest inspirowany naturą. Do skonstruowania koncepcyjnego elektrycznego SUV-a wykorzystano materiały z recyklingu odzyskane z odpadów wyłowionych z oceanów.

KIA

Przetworzonych sieci rybackich użyto do wykonania wykładziny podłogi, tapicerka foteli jest wykonana z materiału, który powstał z przeróbki plastikowych butelek oraz wełnianych włókien. Ponadto do wykończenia wnętrza zastosowano skórę wegańską. We wszystkich swoich samochodach Kia planuje stopniowo ograniczać stosowanie skóry zwierzęcej.

Concept EV9 ma 4930 mm długości, 2055 mm szerokości i 1790 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy aż 3100 mm. Oglądany z profilu ma prosty, ale bardzo charakterystyczny zarys. Wyraźnie zaznaczone błotniki i nadkola podkreślają sylwetkę typową dla SUV-ów.

Hyundai SEVEN – nowy wymiar transportu

Z kolei Hyundai Motor Company zaprezentował model SEVEN – nowy prototyp SUV-a o napędzie elektrycznym (SUEV, czyli Sport Utility Electric Vehicle).

Hyundai

Koncepcja SEVEN jest oparta na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych (BEV). Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie zupełnie nowej klasy pojazdów.

SEVEN ucieleśnia także przyszłą wizję Hyundaia w zakresie autonomicznej mobilności. Przed kierowcą jest wysuwany drążek sterowniczy, który chowa się, gdy nie jest używany. Bez konieczności wykorzystania typowego wyposażenia dla kierowcy, ultracienki kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie przebywania w salonie. Układ siedzeń różni się od tradycyjnych SUV-ów, dzięki obrotowym fotelom i zakrzywionej kanapie. Ten układ siedzeń można dostosować do indywidualnych potrzeb w zależności od trybu jazdy – kontroli przez kierowcy lub autonomicznego.

W warunkach rzeczywistych z ładowarką o mocy 350 kW model SEVEN jest w stanie naładować akumulatory od 10 do 80 procent w około 20 minut. Koncept SEVEN została również tak zaprojektowany, aby osiągnąć docelowy zasięg blisko 500 km. Czekamy na modele produkcyjne. (ms)