Fordy Ranger dla gazowników
Zabudowami Rangerów zajęła się Auto Galeria z Gorzowa Wielkopolskiego
24.06.2021

Fordy Ranger dla gazowników

Pikap Forda Ranger od 2015 roku jest najchętniej kupowanym autem tego segmentu w Europie. Nic dziwnego, że chętnych nabycia tego ładnego i funkcjonalnego pojazdu nie brakuje.
Ostatnio Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo powiększyło swoją flotę o 13 nowych Fordów Rangerów w wersji XLT ze specjalną zabudową skrzyni ładunkowej. To już kolejna tego typu umowa. Samochody dostarczyła firma Bemo Motors, a zabudowała Auto Galeria z Gorzowa Wielkopolskiego.


Wszystkie Rangery będące częścią zamówienia napędzane są silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM (125 kW). Jednostka ta generuje maksymalny moment obrotowy 420 Nm, który zapewnia bezproblemowy przewóz nawet ciężkich ładunków.

Silnik wykorzystuje dwie turbosprężarki, pracujące szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych, dla zwiększenia momentu obrotowego oraz szybkości reakcji na działania kierowcy. Natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych silnika, odcinana jest mniejsza turbosprężarka, a większa odpowiada za szybszy przyrost mocy maksymalnej. Układ współpracuje z sześciobiegową manualną przekładnią.

Ford Ranger
Samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła z przełącznikiem na konsoli środkowej, który umożliwia kierowcy wybór napędu podczas jazdy – na tylne albo na wszystkie koła. Funkcja ta szczególnie przydaje się podczas jazdy w zmieniających się warunkach. Możliwości terenowe pojazdu poprawia reduktor


Rangery dla PGNiG otrzymały też stalowe felgi o rozmiarze 16 cali oraz terenowe opony Radar Renegade A/T5 z bieżnikiem gwarantującym wysoką przyczepność nawet na najgorszej jakości drogach. Wszystkie zamówione samochody posiadają wytrzymałe tylne zawieszenie na resorach piórowych.

Pojazdy wykonano w dwóch rodzajach zabudów. Dziewięć z nich jest wyposażonych w specjalną zabudowę skrzyni ładunkowej typu hardtop z trzema otwieranymi pokrywami.
Cztery natomiast wyposażono w podnoszoną pokrywę paki, wykonaną z wysokiej jakości ABS. Rozwiązanie to ma wiele zalet – pozwala zoptymalizować miejsce na skrzyni, a także chronić sprzęt przed deszczem przy jednoczesnej bardzo niskiej wadze, wysokiej wytrzymałości i aerodynamicznej konstrukcji. Posiada ona niezależną lampkę oraz sterownik, dzięki któremu można ustawiać ją w kilku pozycjach. Obie konstrukcje dostarczyła renomowana marka Aeroklas.
Wszystkie samochody są wyposażone także w hak holowniczy znanej firmy Brink oraz złącze elektryczne przyczepy. Ranger w tym wariancie ma zdolność holowania przyczepy o masie do 3500 kg, czyli przewożenia dodatkowego sprzętu w razie konieczności.

Zabudowami Rangerów zajęła się Auto Galeria z Gorzowa Wielkopolskiego. To jedna z firm zabudowujących współpracujących z Fordem. Klienci współpracując z tymi podmiotami otrzymują produkty tworzone przez profesjonalistów z dostępem do specjalistycznej wiedzy Forda. (oprac. ms)