Spokojnego nowego Iveco
eSprintery we flocie PGF rozwożą leki
12.02.2024

eSprintery we flocie PGF rozwożą leki

eSprintery we flocie Polskiej Grupy Farmaceutycznej rozwożą leki już od pół roku. To przykład wzorcowego podejścia do elektromobilności – rozumianej jako element szeroko zakrojonej strategii, mającej na celu zrównoważoną działalność w trosce o środowisko i rozwój nowoczesnego przedsiębiorstwa.

 

Pierwsze eSprintery pojawiły się we flocie Polskiej Grupy Farmaceutycznej, jednego z liderów branży, na przełomie lipca i sierpnia ubiegłego roku. Od stycznia 2024 r. elektryczna flota PGF liczy 36 takich pojazdów. Ich zakup jest jednak tylko jednym z elementów projektu „Elektryk” pod hasłem „Leki na prąd”, który firma wdraża w całej Polsce. Dlatego też poprzedziły go staranne przygotowania do transformacji, a eSprintery to tylko jeden z jej etapów.

eSprintery we flocie PGF

Elektryzujący projekt

Zanim jednak flota eSprinterów wyruszyła na drogi, PGF zadbała o infrastrukturę do ładowania pojazdów. Wykorzystywane są ładowarki naściennych o mocy 8,5 kW, które są odpowiednie do codziennych operacji. Samochody ładują się przez noc, a rano gotowe są na cały dzień pracy. W dalszym etapie projektu „Elektryk” będzie rozwijana infrastruktura szybkich ładowarek.

eSprintery we flocie PGF (Foto: mat. prasowe)

Skuteczne wdrożenie

eSprintery w PGF realizują dziennie dwie trasy, tzw. kółka, z bazy do wyznaczonych aptek i z powrotem. Dostarczają zamówienia w specjalnie zaprojektowanej zabudowie izotermicznej, z agregatami i specjalistycznymi lodówkami, spełniającej rygorystyczne warunki przechowywania i przewożenia leków ratujących życie. Zasięg ok. 150 km jest w tym wypadku całkowicie wystarczający. Okazało się też, że nawet przy niskich temperaturach nie ma żadnych problemów z efektywnością baterii. Dodatkowo ogromnym atutem jest aplikacja Mercedes me, która umożliwia wstępne ogrzanie kabiny podczas ładowania. Kierowcy, którzy przychodzą do pracy o 6 rano mogą od razu zacząć załadunek i wsiadają do ogrzanej kabiny, co w zimie oznacza dużo większy komfort.

Obecnie eSprintery jeżdżą w 10 lokalizacjach Polskiej Grupy Farmaceutycznej. W samej Łodzi natomiast, obsługa aptek odbywa się już wyłącznie za pomocą tych pojazdów. (ww)