BMW i Vision Dee: wyświetlacz na na całą szerokość przedniej szyby
Na targach Consumer Electronics Show (CES) 2023 w Las Vegas BMW Group prezentuje BMW i Vision Dee. To futurystyczna limuzyna klasy średniej.
„Dee” oznacza Digital Emotional Experience. Przyszłe funkcje cyfrowe będą wykraczać daleko poza znany nam dziś poziom sterowania głosem i systemów wspomagających kierowcę. Wyświetlacz BMW Head Up rozciąga się na całą szerokość przedniej szyby, dając przedsmak samochodów kolejnej generacji. Od 2025 roku ta innowacja będzie oferowana w modelach nowej klasy.
BMW Mixed Reality Slider
w połączeniu z zaawansowanym wyświetlaczem Head-Up jest cyfrowym wyróżnikiem i centralnym elementem obsługi BMW i Vision Dee. Korzystając z ukrytych czujników umieszczonych na desce rozdzielczej, kierowcy mogą sami decydować, ile cyfrowych treści chcą widzieć na zaawansowanym wyświetlaczu Head-Up. Pięciostopniowy wybór obejmuje informacje analogowe, informacje związane z jazdą, treści systemu komunikacyjnego, projekcję rzeczywistości rozszerzonej, aż po wejście do wirtualnych światów. Równolegle do tego możliwe jest przyciemnianie szyb.
Wyświetlacz BMW Head-Up w nowych modelach od 2025 r.
Koncern BMW Group jest w branży motoryzacyjnej pionierem w dziedzinie wyświetlaczy Head-Up. W BMW i Vision Dee projekcja na całej szerokości przedniej szyby umożliwia wyświetlanie informacji na największej możliwej powierzchni – która dopiero po włączeniu staje się rozpoznawalna jako wyświetlacz. Standardowo produkowany wyświetlacz BMW Head-Up rozciągający się na całą szerokość przedniej szyby będzie stosowany w modelach Nowej Klasy od 2025 roku.
Scenariusz powitalny z głosem i ikonami fizyczno-cyfrowymi
Cyfrowe doświadczenie zaczyna się jeszcze poza pojazdem za sprawą spersonalizowanego scenariusza powitalnego, który łączy elementy graficzne oraz efekty świetlne i dźwiękowe. Język naturalny służy jako najprostsza, najbardziej intuicyjna forma interakcji umożliwiająca doskonałe porozumienie między ludźmi a ich pojazdami. Reflektory i zamknięta atrapa chłodnicy BMW tworzą na jednolitej powierzchni fizyczno-cyfrową ikonę, co pozwala pojazdowi na uzyskanie różnych „wyrazów twarzy”. W ten sposób BMW i Vision Dee może rozmawiać z ludźmi i jednocześnie wizualnie wyrażać nastroje takie jak radość, zdziwienie czy aprobatę. BMW i Vision Dee może również wyświetlać obraz awatara kierowcy na bocznej szybie, aby jeszcze bardziej spersonalizować scenariusz powitalny.
Przyszłość BMW Group
jest elektryczna, cyrkularna (podążanie według schematu "take, make, waste" czyli zdobywanie surowców, ich transformację w produkt, a następnie jego zużycie i wyrzucenie) i cyfrowa. BMW i Vision Dee reprezentuje cyfrowy aspekt tego trio i będzie kamieniem milowym na drodze do kolejnej generacji pojazdów – nowej klasy modeli, które zostaną przedstawione w tym roku. (ms)