Przegląd prasy - 17.09.2021
Przegląd prasy na tematy motoryzacyjne
17.09.2021

Przegląd prasy - 17.09.2021

Będą zabierać auta pijanym kierowcom nawet bez wypadku

Projekt nowelizacji kodeksu karnego z 16 września 2021 r. został opublikowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości, a w nim szczegóły dotyczące przepadku pojazdów - poinformowała „Gazeta Wyborcza” za portalem BRD24.pl.

Zmiany zostały zawarte w dwóch paragrafach. Wynika z nich, że auta będą konfiskowane nie tylko sprawcom wypadków pod wpływem alkoholu, ale wszystkim kierowcom, którzy w organizmie będą mieli co najmniej 1,5 promila. W przypadku wypadku próg został ustawiony znacznie niżej, bo na poziomie 0,5 promila alkoholu.

Realizacja konfiskaty aut w praktyce została rozwiązana w ten sposób, że tylko auta należące wyłącznie do pijanych kierowców będą konfiskowane. Natomiast jeśli współwłaścicielem jest inna osoba (np. babcia lub małżonek/małżonka), sąd ma orzekać przepadek równowartości takiego pojazdu.

Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.

Średnia katalogowa cena modeli z segmentu C wzrosła od 2002 do 2020 roku o około 63 procent. W 2002 roku za VW Golfa, Forda Focusa i inne auta w tej klasie płacono średnio 18 400 euro, w zeszłym roku było to prawie 30 000 euro - czytamy w „Rzeczpospolitej”. Nowe technologie napędu są jednym z czynników kształtujących cenę. Do drastycznego podwyższenie cen przyczyniły się również nowe, często obowiązkowe asystenty jazdy i inne wyposażenie dodatkowe – wynika z analizy Jato Dynamics.

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC

Najnowszy raport o awaryjności pojazdów niemieckiego automobilklubu ADAC powstał w oparciu o 3,38 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2020 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które miały nie więcej niż 10 lat i oferowane są w sprzedaży od co najmniej trzech informuje „Gazeta Wyborcza”.
I tak w segmencie B miejskich samochodów najbardziej awaryjnym okazał się Hyundai i20, wśród samochodów kompaktowych (segment C) - Kia Ceed, klasy średniej (segment D) - Ford S-Max, klasy wyższej-średniej (segment E) - Mercedes Klasy E.

Sukces targów IAA Mobility w Monachium

Jak podają organizatorzy, na zakończoną właśnie monachijską wystawę motoryzacyjną IAA Mobility przyjechało 400 tys. osób z 95 krajów – informuje „Rzeczpospolita”. Wystawiły się 744 firmy — od takich jak Daimler, Grupa BMW, czy Grupa Volkswagena, po kilkuosobowe start-upy, które bardzo chcą pracować dla wielkiej motoryzacji.

Zapowiedziano kolejną taką imprezę w tym mieście - ma się odbyć od 5 do 10 września 2023 r. W przyszłym roku natomiast powróci Salon Paryski. (oprac. ms)