Mazda stawia na elektrycznego SUV-a MX-30
Ceny elektrycznej Mazdy MX-30 zaczynają się od 142 900 zł za bogato wyposażoną wersję Kai
01.02.2021

Mazda stawia na elektrycznego SUV-a MX-30

Mazda Motor Poland pochwaliła się wynikami sprzedaży modelu MX-30. Polacy nabyli w ubiegłym roku 222 sztuki kompaktowego SUV-a. Po zsumowaniu wyników rynkowych okazało się, że w pełni elektryczna Mazda MX-30 pokonała nie tylko innych debiutantów, ale też uznanych konkurentów o ugruntowanej pozycji.

Rozwój napędów alternatywnych w wydaniu Mazdy przynosi oczekiwane rezultaty.
Długo wyczekiwany w pełni elektryczny SUV MX-30 dotarł w ubiegłym roku do Polski i znalazł 222 nabywców, co dało temu modelowi czwarte miejsce na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce.

- Uważamy, że to doskonały wynik biorąc pod uwagę, że pierwsze egzemplarze Mazdy MX-30 pojawiły się w salonach we wrześniu. Mimo to w rankingu sprzedaży w 2020 r. wyprzedziliśmy innych debiutantów, a przed nami znalazły się tylko trzy rozpoznawalne modele o mocnej pozycji rynkowej – komentuje wynik Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

Mazda MX-30
Standard wyposażenia i wykończenia wnętrza MX-30 jest na poziomie marek premium 

 

- Sukces MX-30 polega na połączeniu kilku czynników – samochód wyróżnia się atrakcyjnym designem i należy do modnej, rozwijającej się klasy kompaktowych SUV-ów, ma najbogatsze wyposażenie w segmencie do 170 tys. zł, jest w środku wykończony na poziomie marek premium i ma bardzo atrakcyjną cenę, nawet w porównaniu do konkurencji z niższego segmentu – dodaje Paździor. 

Ceny elektrycznej Mazdy MX-30 zaczynają się od 142 900 zł za bogato wyposażoną wersję Kai, która w standardzie oferuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, kamerę cofania, nawigację satelitarną czy interfejs Apple Car Play/Android Auto. W ofercie na 2021 r. klienci mogą skorzystać z Ekodopłaty Mazdy w wysokości 5 tys. zł do każdej zamówionej MX-30 bez względu na wersję wyposażenia.

Mazda MX-30
Japoński producent podaje, że zasięg MX-30 wynosi 265 km

Cały rok 2020 dla Mazdy w Polsce upłynął pod znakiem SUV-ów, bo aż 2/3 samochodów japońskiej marki, które trafiły na nasze drogi należało do tego segmentu. Największą popularnością cieszył się kompaktowy SUV CX-30 ze sprzedażą 2183 szt., drugim najchętniej wybieranym modelem był CX-5, na który zdecydowało się 1293 klientów. Podium zamyka Mazda CX-3 ze sprzedażą na poziomie 1182 szt.

- Zainteresowanie samochodami typu SUV cały czas rośnie, a my mamy ofertę pokrywającą większość oczekiwań na rynku – od miejskiej Mazdy CX-3 przez kompaktową CX-30 aż po model CX-5, który coraz częściej jest alternatywą modelu kombi z segmentu D. Co oczywiście nie oznacza, że odpuszczamy rynek tradycyjnych nadwozi – wyjaśnia Łukasz Paździor.

W 2020 r. kompaktowa Mazda3 w wersji sedan i hatchback trafiła do 1082 klientów, tuż za nią w rankingu popularności uplasowała się Mazda 6 ze sprzedażą 968 sztuk. Podsumowując rok 2020 warto też odnotować 73 szt. Mazdy 2 i 29 egzemplarzy kultowego roadstera MX-5.