BMW iX zjeżdża z linii produkcyjnej w zakładach w Dingolfing
Milan Nedeljkovic, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję iX
04.07.2021

BMW iX zjeżdża z linii produkcyjnej w zakładach w Dingolfing

W Dingolfing rozpoczęła się produkcja w pełni elektrycznego BMW iX. Z jednej linii produkcyjnej w zakładach w Dolnej Bawarii zjeżdżać będą pojazdy ze wszystkimi wariantami napędu, a więc z silnikami spalinowymi, napędami hybrydowymi plug-in oraz modele w pełni elektryczne.


BMW iX będzie powstawać w największych europejskich zakładach produkcyjnych BMW Group na jednej linii montażowej na przemian z BMW serii 5, serii 7 i serii 8. Aby umożliwić taką elastyczność i różnorodność napędów, linia montażowa pojazdów w Dingolfing została rozbudowana i zrestrukturyzowana.

 

BMW
BMW iX przyniesie korzyści również kolejnym generacjom BMW serii 7 i serii 5, które będą zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w Dingolfing


W sumie BMW Group zainwestowała na potrzeby BMW iX w zakładach w Dingolfing ponad 400 mln euro. Wiele z tych adaptacji i zmian strukturalnych związanych z produkcją BMW iX przyniesie korzyści również kolejnym generacjom BMW serii 7 i serii 5, które będą zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w Dingolfing w ciągu najbliższych lat. Dla obu serii modelowych planowane są również warianty w pełni elektryczne.

BMW
BMW iX w pełnej krasie na parkingu zakładów w Dingolfing

 

Dane dotyczące zużycia i emisji BMW iX:

BMW iX xDrive40: zużycie energii w kWh/100 km: 22,5-19,4 (WLTP); emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km
BMW iX xDrive50: zużycie energii w kWh/100 km: 23,0-19,8 (WLTP); emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km
BMW i4 eDrive40: zużycie energii w kWh/100 km: 20-16 (WLTP); emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km